نحوه ثبت نام الکترونیکی و ارسال مدارک پذیرفته شدگان مقطع

کارشناسی پیوسته مهرماه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با توجه به دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور

۱ثبت نام الکترونیکی

۲ – ارسال مدارک

به منظورانجام دقیق و صحیح فرآیند ثبت نام الکترونیکی ، ضروری است قبلا موارد ذیل را با دقت مطالعه نموده و نیز مدارک مورد نیاز را آماده تا در عملیات ثبت نام دچار وقفه نگردید.

ابتدا شهریه را طبق  جدول شهریه ( کلیک کنید )  به حساب دانشگاه واریز و مابقی مراحل را انجام دهید : 

۱– مراحل ثبت نام الکترونیکی به ترتیب جدول زمانبندی ذیل:

جدول زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان
کارشناسی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

تاریخ

رشته ها

 

دوشنبه مورخ ۴ مهرماه

اقتصاد

مدیریت بازرگانی

مدیریت صنعتی

مدیریت کسب و کار

 

چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه

مهندسی کامپیوتر

آموزش زبان انگلیسی

مترجمی زبان انگلیسی

حقوق

 

شنبه مورخ ۹ مهرماه

حسابداری

مددکاری اجتماعی

مدیریت امور بانکی

مراحل ثبت نام الکترونیکی:

*ابتدا به لینک faranlms.com وارد شوید.

*صفحه ورود کاربران (مطابق شکل زیر) را مشاهده می نمایید.

*کد داوطلبی ۷ رقمی خود در سازمان سنجش را در محل مربوطه درج نمایید.

*سپس کد ملی
(ده رقمی و بدون فاصله ) خود را با دقت تمام در محل مربوطه درج نمایید.

* با رویت üمن دانشجوی پذیرفته می باشم کلمه “ورود” را کلیک نمایید.

*حالا وارد سامانه lms شده اید.

*سمت راست سامانه مطابق شکل زیر اسامی و عباراتی را مشاهده می کنید ،این اقدامات را انجام دهید :

الف-سیستم جامع مدیریت را باز کنید.

ب-واحد تعاریف را مشاهده می کنید.

ج-“پذیرفته شدگان” را باز کنید.

د-عبارت ” تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان” مشاهده می شود.

*در این مرحله ، صفحه ی مشخصات شما با عنوان تکمیل اطلاعات دانشجوی پذیرفته شده نمایش داده می شود.

توجه : در این مرحله نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیر فعال مندرج در صفحه ی مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.

*
اطلاعات مندرج بر روی این صفحه ، اطلاعاتی است که شما هنگام ثبت نام به
سازمان سنجش اعلام کرده و بر اساس آن پذیرفته شده اید.لازم است موارد را
بررسی و در صورت مغایرت و امکان ویرایش ،آنها را اصلاح نمایید.

توجه : در این مرحله به هیچ وجه تا قبل از بارگذاری مدارک الصاقی ، کلید ثبت را نزنید.

*سپس بر روی گزینه ی الصاق مدارک ( قسمت پایین صفحه ) کلیک نموده و مدارک را به ترتیب زیر بارگذاری (آپلود) نمایید.

نکته : حجم فایل های اسکن شده  می بایست حداکثر ۴۰۰ کیلوبایت ،شفاف با فرم “jpg  و یا “jpeg
باشد و مراقب باشید معکوس و یا مورب نباشد.مواردی مانند اسکن صفحات
شناسنامه ، همه ی صفحات در یک فایل آماده و در سامانه بارگذاری گردد.

مدارک الصاقی :

بارگذاری تصویرعکس ۴*۳ تمام رخ

بارگذاری تصویر تمام صفحات شناسنامه (دریک فایل)

بارگذاری تصویر کارت ملی و درصورت دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم پشت و رو (در یک فایل)

بارگذاری تصویر اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح بند ۲

بارگذاری تصویر رنگی کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان پشت و رو ( دریک فایل)

بارگذاری تصویر فیش پرداختی شهریه

بارگذاری تصویر رسید درخواست تاییدیه ی تحصیلی (بارگذاری در فیلد فرم شماره یک )

بارگذاری فرم تعهد کسر مدرک

بارگذاری تصویر ریزنمرات مقاطع دانشگاهی در صورت دارا بودن

توجه
: مجددا تاکید می گردد ، نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیر فعال مندرج
در صفحه ی مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.

توجه: در این مرحله لازم است با کلیک دکمه ی ثبت ، به مرحله ی ثبت نام الکترونیکی خود خاتمه دهید.

بعد از طی مرحله ی  ثبت نام الکترونیکی و وصول مدارک پستی ،اطلاعات شما توسط موسسه بررسی می شود و در صورت کامل و بدون نقص بودن مدارک و  اطلاعاتی که بارگذاری کرده اید ، ثبت نام شما نهایی می گردد و در این صورت شماره دانشجویی پذیرفته شده فعال خواهد شد.

بدیهی
است ورود پذیرفته شده به سامانه آموزشی موسسه به عنوان دانشجو با نام
کاربری و رمز عبور ( که همان شماره دانشجویی است ) از تاریخ
۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ امکان پذیر خواهد بود.

۲– ارسال مدارک

 

بدیهی است از تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ لغایت ۹ مهر ماه ۱۴۰۱  با توجه به جدول زمان بندی شده (مندرج در ذیل این دستورالعمل) ، مرحله ی ثبت نام الکترونیکی را انجام داده و در همان روز مدارک مورد نیاز اعلام شده را از طریق پست سفارشی به آدرس
ذیل ارسال نمایید:

تهران- بزرگراه شهید خرازی- شهرک شهید
باقری- خیابان پروفسور سمیعی- جنب دانشگاه پیام نور-موسسه آموزش عالی فاران
مهردانش
کدپستی ۱۴۹۵۹۳۳۴۰۰

با قید مدارک پذیرفته شده ی کارشناسی پیوسته  ۱۴۰۱ بر روی پاکت پستی

لطفا قبض  پست را نزد خود محفوظ نگه دارید.

لازم به ذکر است ادامه ی فرآیند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان محترم پس از وصول مدارک  انجام خواهد گرفت.موکدا آخرین مهلت وصول مدارک ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال از طریق پست :

۱-پرینت
قبولی سنجش ( استخراج از سایت سازمان سنجش )

۲-ارسال اصل
مدرک تحصیلی که تاریخ  فارغ التحصیلی
حداکثر ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ باشد .

*نظام قدیم آموزش متوسطه

ü  
اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره ی چهار یا شش ساله دبیرستان یا هنرستان با مهر و امضا

ü     
گواهی تحصیلی سال ماقبل و ۲ سال ماقبل دیپلم با مهر و امضا

ü     
اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم با قید معدل کتبی دیپلم با مهر و امضا

*نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی

ü     
اصل مدرک یا گواهی پایان دوره ی پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی

ü     
اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه با مهر و امضا

ü     
اصل مدرک یا گواهی سال ماقبل دیپلم

ü     
اصل کارنامه ی تحصیلی دیپلم متوسطه (ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی ) در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد

ü     
اصل کارنامه ی تحصیلی دوره ی پیش دانشگاهی _( ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی و هنر ) از سال ۱۳۹۱

*نظام آموزشی جدید یا ۳-۳-۶

ü     
اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه ( پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی )

ü     
اصل کارنامه ی تحصیلی ۳ سال آخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم)

*در صورت
دارا بودن مدرک کاردانی علاوه بر ارسال یکی از موارد فوق لازم است اصل مدرک و یا گواهی مدرک کاردانی به همراه ریزنمرات را با مابقی مدارک نیز ارسال نمایید.

۳-اقدام در خصوص درخواست کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی به صورت الکترونیکی در سامانه ” تاییدیه تحصیلی ” به آدرس  http://emt.medu.ir   که پس از کامل شدن فرآیند درخواست ، لازم است کد پیگیری را دریافت نموده و این کد را به صورت مکتوب با سایر مدارک ارسال نمایید.

۴-رسید درخواست تاییدیه تحصیلی

·        
مراجعه به سامانه ی تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی http://emt.medu.ir  و دریافت کد پیگیری

الف : برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن ، نیازی به مراجعه ی حضوری به مدارس و منطق آموزش و پرورش محل تحصیل نمی باشد.

ب : فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن ، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه ، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید ، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

۵- کپی برابر
اصل دفترخانه ای  تمام صفحات شناسنامه

۶- کپی برابر اصل دفترخانه ای کارت ملی ( پشت و رو)

در صورت نداشتن  کارت ملی هوشمند ،تصویر کارت ملی قدیمی ( پشت و رو) به همراه رسید تعویض کارت ملی

۷- کپی برابر اصل دفترخانه ای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( پشت و رو) برای واجدین سنی

لازم به ذکر است پذیرفته شدگان ذکور مشمول می توانند به یکی از روش های زیر نسبت به درخواست معافیت تحصیلی خود از سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند :

*ارائه برگ قبولی و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +۱۰)

*مراجعه به سایت سازمان وظیفه به نشانی service.epolice.ir یا epolice.ir

۸- تصویر کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان ( الزاما تصویر رنگی پشت و رو )

۹-فرم ثبت نام ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده )

۱۰-فرم تکمیل شده ی مقررات آموزشی ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده )

۱۱-فرم های دفترچه ثبت نام و دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور :

*فرم شماره ۱  دفترچه راهنمای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۱

* فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در مرحله صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱

* فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (فرم شماره ۱)

*فرم اخذ تعهد برای پذیرفته شدگان دارای تناقص معدل کتبی نهایی دیپلمه های دوره نظری و معدل کل مربوط به دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (رشته های تحصیلی پذیرش صرفا با اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون) (فرم شماره۷)

*فرم مغایرت عکس متقاضی با چهره عکس الصاق شده بر روی فرم اطلاعات قبولی در آرمون سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم شماره۸)

*فرم مشخصات متقاضیان افغانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم شماره ۱۵)

*گواهی تایید برای متقاضیانی که در زمان وقوع بلایای طبیعی (زلزله و سیل) آسیب جانی و مالی دیده اند ،جهت استفاده از سهمیه مناطق درگیر طبیعی (براساس مصوبه جلسه ۸۱۷ مورخ ۰۷/۰۳/۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی ) در رشته های تحصیلی با آزمون و همچنین پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم گواهی وقوع بلایای طبیعی)

نکته :
پذیرفته شدگان اتباع خارجی لازم است یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر ذیل را داشته باشند :

-کارت هویت معتبر ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

-گذرنامه ی معتبر ( با حداقل شش ماه اقامت معتبر)

-دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

-آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

۱۲-فیش واریزی با توجه به جدول شهریه

۱۳-شش قطعه عکس پرسنلی رنگی زمینه سفید ۳*۴

۱۴-فرم تعهد کسر مدرک ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده )

چنانچه پذیرفته شدگان ، دارای دیگر مدارک دانشگاهی می باشند ، لازم است ریزنمرات رسمی خود را جهت بررسی و انجام فرآیند تطبیق (صرفا برای دروس عمومی ) ارسال نمایند.