نحوه ثبت نام الکترونیکی و ارسال مدارک پذيرفته شدگان مقطع

کارشناسی پیوسته مهرماه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با توجه به دستور العمل سازمان سنجش آموزش كشور

۱ – ثبت نام الکترونیکی

۲ – ارسال مدارک

به منظورانجام دقيق و صحیح فرآیند ثبت نام الكترونيكي ، ضروری است قبلا موارد ذيل را با دقت مطالعه نموده و نیز مدارک مورد نیاز را آماده تا در عملیات ثبت نام دچار وقفه نگردید.

ابتدا شهریه را طبق  جدول شهریه ( کلیک کنید )  به حساب دانشگاه واریز و مابقی مراحل را انجام دهید :

۱– مراحل ثبت نام الکترونیکی به ترتیب جدول زمانبندی ذیل:

جدول زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان
کارشناسی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

تاریخ

رشته ها

 

دوشنبه مورخ ۴ مهرماه

اقتصاد

مدیریت بازرگانی

مدیریت صنعتی

مدیریت کسب و کار

 

چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه

مهندسی کامپیوتر

آموزش زبان انگلیسی

مترجمی زبان انگلیسی

حقوق

 

شنبه مورخ ۹ مهرماه

حسابداری

مددکاری اجتماعی

مدیریت امور بانکی

مراحل ثبت نام الكترونيكي:

*ابتدا به لينك faranlms.com وارد شويد.

*صفحه ورود کاربران (مطابق شکل زیر) را مشاهده می نمایید.

*کد داوطلبی ۷ رقمی خود در سازمان سنجش را در محل مربوطه درج نمایید.

*سپس کد ملی
(ده رقمی و بدون فاصله ) خود را با دقت تمام در محل مربوطه درج نمایید.

* با رويت” üمن دانشجوي پذيرفته مي باشم” کلمه “ورود” را کلیک نمایید.

*حالا وارد سامانه lms شده اید.

*سمت راست سامانه مطابق شکل زیر اسامی و عباراتی را مشاهده می کنید ،این اقدامات را انجام دهید :

الف-سیستم جامع مدیریت را باز کنید.

ب-واحد تعاریف را مشاهده می کنید.

ج-“پذیرفته شدگان” را باز کنید.

د-عبارت ” تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان” مشاهده می شود.

*در این مرحله ، صفحه ي مشخصات شما با عنوان تكميل اطلاعات دانشجوي پذيرفته شده نمايش داده مي شود.

توجه : در اين مرحله نسبت به يادداشت شماره دانشجويي غير فعال مندرج در صفحه ي مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه داريد.

*
اطلاعات مندرج بر روي اين صفحه ، اطلاعاتي است كه شما هنگام ثبت نام به
سازمان سنجش اعلام كرده و بر اساس آن پذيرفته شده ايد.لازم است موارد را
بررسي و در صورت مغايرت و امكان ويرايش ،آنها را اصلاح نماييد.

توجه : در اين مرحله به هيچ وجه تا قبل از بارگذاري مدارك الصاقي ، كليد ثبت را نزنيد.

*سپس بر روي گزينه ي الصاق مدارك ( قسمت پايين صفحه ) كليك نموده و مدارك را به ترتيب زير بارگذاري (آپلود) نماييد.

نكته : حجم فايل هاي اسكن شده  مي بايست حداكثر ۴۰۰ كيلوبايت ،شفاف با فرم “jpg”  و يا “jpeg”
باشد و مراقب باشيد معكوس و يا مورب نباشد.مواردي مانند اسكن صفحات
شناسنامه ، همه ي صفحات در يك فايل آماده و در سامانه بارگذاري گردد.

مدارك الصاقي :

بارگذاري تصويرعكس ۴*۳ تمام رخ

بارگذاري تصوير تمام صفحات شناسنامه (دريك فايل)

بارگذاري تصوير كارت ملي و درصورت دارا بودن كارت پايان خدمت و يا معافيت دائم پشت و رو (در يك فايل)

بارگذاري تصوير اصل مدرك دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح بند ۲

بارگذاري تصوير رنگي كارت خانواده معزز شهدا و جانبازان پشت و رو ( دريك فايل)

بارگذاري تصوير فيش پرداختي شهريه

بارگذاري تصوير رسيد درخواست تاييديه ي تحصيلي (بارگذاري در فيلد فرم شماره يك )

بارگذاري فرم تعهد كسر مدرك

بارگذاري تصوير ريزنمرات مقاطع دانشگاهی در صورت دارا بودن

توجه
: مجددا تاكيد مي گردد ، نسبت به يادداشت شماره دانشجويي غير فعال مندرج
در صفحه ي مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه داريد.

توجه: در اين مرحله لازم است با كليك دكمه ي ثبت ، به مرحله ي ثبت نام الكترونيكي خود خاتمه دهيد.

بعد از طي مرحله ي  ثبت نام الكترونيكي و وصول مدارک پستی ،اطلاعات شما توسط موسسه بررسي مي شود و در صورت كامل و بدون نقص بودن مدارك و  اطلاعاتي كه بارگذاري كرده ايد ، ثبت نام شما نهايي مي گردد و در اين صورت شماره دانشجويي پذيرفته شده فعال خواهد شد.

بديهي
است ورود پذيرفته شده به سامانه آموزشي موسسه به عنوان دانشجو با نام
كاربري و رمز عبور ( که همان شماره دانشجویی است ) از تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ امکان پذیر خواهد بود.

۲– ارسال مدارک

بدیهی است از تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ لغایت ۹ مهر ماه ۱۴۰۱  با توجه به جدول زمان بندی شده (مندرج در ذیل این دستورالعمل) ، مرحله ی ثبت نام الکترونیکی را انجام داده و در همان روز مدارک مورد نیاز اعلام شده را از طریق پست سفارشی به آدرس
ذیل ارسال نمایید:

تهران- بزرگراه شهید خرازی- شهرک شهید
باقری- خیابان پروفسور سمیعی- جنب دانشگاه پیام نور-موسسه آموزش عالی فاران
مهردانش کدپستی ۱۴۹۵۹۳۳۴۰۰

با قید مدارک پذیرفته شده ی کارشناسی پیوسته  ۱۴۰۱ بر روی پاکت پستی

لطفا قبض  پست را نزد خود محفوظ نگه داريد.

لازم به ذکر است ادامه ی فرآیند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان محترم پس از وصول مدارک  انجام خواهد گرفت.موکدا آخرین مهلت وصول مدارک ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال از طریق پست :

۱-پرینت
قبولی سنجش ( استخراج از سایت سازمان سنجش )

۲-ارسال اصل
مدرک تحصیلی که تاریخ  فارغ التحصیلی
حداکثر ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ باشد .

*نظام قدیم آموزش متوسطه

ü
اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره ی چهار یا شش ساله دبیرستان یا هنرستان با مهر و امضا

ü
گواهی تحصیلی سال ماقبل و ۲ سال ماقبل دیپلم با مهر و امضا

ü
اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم با قید معدل کتبی دیپلم با مهر و امضا

*نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی

ü
اصل مدرک یا گواهی پایان دوره ی پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی

ü
اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه با مهر و امضا

ü
اصل مدرک یا گواهی سال ماقبل دیپلم

ü
اصل کارنامه ی تحصیلی دیپلم متوسطه (ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی ) در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد

ü
اصل کارنامه ی تحصیلی دوره ی پیش دانشگاهی _( ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی و هنر ) از سال ۱۳۹۱

*نظام آموزشی جدید یا ۳-۳-۶

ü
اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه ( پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی )

ü
اصل کارنامه ی تحصیلی ۳ سال آخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم)

*در صورت
دارا بودن مدرک کاردانی علاوه بر ارسال یکی از موارد فوق لازم است اصل مدرک و یا گواهی مدرک کاردانی به همراه ریزنمرات را با مابقی مدارک نیز ارسال نمایید.

۳-اقدام در خصوص درخواست کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی به صورت الکترونیکی در سامانه ” تاییدیه تحصیلی ” به آدرس  http://emt.medu.ir   که پس از کامل شدن فرآیند درخواست ، لازم است کد پیگیری را دریافت نموده و این کد را به صورت مکتوب با سایر مدارک ارسال نمایید.

۴-رسید درخواست تاییدیه تحصیلی

·
مراجعه به سامانه ی تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی http://emt.medu.ir  و دریافت کد پیگیری

الف : برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن ، نیازی به مراجعه ی حضوری به مدارس و منطق آموزش و پرورش محل تحصیل نمی باشد.

ب : فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن ، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه ، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید ، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

۵- کپی برابر
اصل دفترخانه ای  تمام صفحات شناسنامه

۶- کپی برابر اصل دفترخانه ای کارت ملی ( پشت و رو)

در صورت نداشتن  كارت ملي هوشمند ،تصوير كارت ملي قديمي ( پشت و رو) به همراه رسيد تعويض كارت ملي

۷- کپی برابر اصل دفترخانه ای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( پشت و رو) برای واجدین سنی

لازم به ذكر است پذیرفته شدگان ذکور مشمول می توانند به یکی از روش های زیر نسبت به درخواست معافیت تحصیلی خود از سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند :

*ارائه برگ قبولی و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +۱۰)

*مراجعه به سایت سازمان وظیفه به نشانی service.epolice.ir یا epolice.ir

۸- تصوير كارت خانواده معزز شهدا و جانبازان ( الزاما تصوير رنگي پشت و رو )

۹-فرم ثبت نام ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده )

۱۰-فرم تكميل شده ي مقررات آموزشي ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده )

۱۱-فرم هاي دفترچه ثبت نام و دستور العمل سازمان سنجش آموزش كشور :

*فرم شماره ۱  دفترچه راهنمای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۱

* فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در مرحله صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱

* فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (فرم شماره ۱)

*فرم اخذ تعهد برای پذیرفته شدگان دارای تناقص معدل کتبی نهایی دیپلمه های دوره نظری و معدل کل مربوط به دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (رشته های تحصیلی پذیرش صرفا با اساس سوابق تحصیلی –بدون آزمون) (فرم شماره۷)

*فرم مغایرت عکس متقاضی با چهره عکس الصاق شده بر روی فرم اطلاعات قبولی در آرمون سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم شماره۸)

*فرم مشخصات متقاضیان افغانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم شماره ۱۵)

*گواهی تایید برای متقاضیانی که در زمان وقوع بلایای طبیعی (زلزله و سیل) آسیب جانی و مالی دیده اند ،جهت استفاده از سهمیه مناطق درگیر طبیعی (براساس مصوبه جلسه ۸۱۷ مورخ ۰۷/۰۳/۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی ) در رشته های تحصیلی با آزمون و همچنین پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ (فرم گواهی وقوع بلایای طبیعی)

نكته :
پذيرفته شدگان اتباع خارجي لازم است يكي از مدارك اقامتي يا شناسايي معتبر ذيل را داشته باشند :

-كارت هويت معتبر ويژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

-گذرنامه ي معتبر ( با حداقل شش ماه اقامت معتبر)

-دفترچه پناهندگي سياسي صادره از نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

-آخرين كارت آمايش معتبر بر اساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور

۱۲-فيش واريزي با توجه به جدول شهريه

۱۳-شش قطعه عكس پرسنلي رنگي زمينه سفيد ۳*۴

۱۴-فرم تعهد كسر مدرك ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده )

چنانچه پذیرفته شدگان ، دارای دیگر مدارک دانشگاهی می باشند ، لازم است ریزنمرات رسمی خود را جهت بررسی و انجام فرآیند تطبیق (صرفا برای دروس عمومی ) ارسال نمایند.