مهندسی کامپیوتر

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

کامپیوتر

ضرورت و اهمیت رشته مهندسی کامپیوتر

در دوران مدرن، کامپیوترها ارتباط تنگاتنگی با همه افراد جامعه، به ویژه دانشمندان و مهندسین دارند. برنامه‌های کامپیوتری اکنون می‌توانند مشکلات را در زمانی کوتاه حل کنند. کاربرد بسیار تاثیرگذار کامپیوتر در تقریبا تمامی حوزه‌ها و صنایع باعث بهبود و افزایش کارایی شده است. امروزه شاهد حضور جدایی‌ناپذیر کامپیوتر در تمامی عرصه‌ها هستیم.

تعریف و هدف کارشناسی مهندسی کامپیوتر

هدف از طراحی این دوره آموزشی تربیت انسانی است:

خوداتکا

خودباور

مسلط به فناوری

معتقد به این‌که ماشین باید در خدمت و به فرمان انسانیت و ارزش‌های اسلامی – انسانی جامعه باشد؛

دارای غرور و خودباوری ملی

خود را هم سطح جوامع دیگر و با تلاش برای کسب ارزش‌های والای اخلاقی و اسلامی دارای قابلیت پیشتازی و هدایت‌گری می‌داند

معتقد به همکاری بین‌المللی است و نه بردگی، تابعیت و دنبال‌روی

معتقد و به‌دنبال رویه فنی اجرای بدیع و نوآورانه ماموریت‌های محوله

نوآور و پیشتاز در عرصه اقتصادی

  معتقد به کسب اقتدار و قدرت و ثروت با تلاش و شایستگی و برتری اخلاقی-کاری-علمی؛

پیشتاز و الهام‌بخش و متعامل با دنیای اطراف برای کسب و پخش خیر کثیر، علم و نیکی می‌باشد.

دست‌یابی به این مهم از طریق تربیت مهندسین توانمند و آشنا و بلکه مسلط به اصول و پایه‌های علمی صورت می‌گیرد که با زمینه‌های کاربردی و مهندسی آشنایی نظری و تئوری لازم را با ترکیب متناسب نظر و عمل یافته‌افند.

توانمندی‌ها

مهندس فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر علاوه بر نگاه قوی تحلیلی و سیستمی و تسلط به مبانی علمی و فناوری روز دارای دید و تجربه عملی و تخصص کارگاهی و آزمایشگاهی و مهارت کاربردی برای زمینه‌های زیر است:

آشنا و مسلط به اصول سیستمی، معماری، امنیتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی و به‌کارگیری سیستم‌های مهندسی کامپیوتری مدرن، مسلط در به‌کارگیری علمی یک زبان خارجی، آشنا با روش جستجو و بهره‌برداری از تازه‌ها و تحولات علم و فناوری، مسلط به دانش تحلیلی ریاضی و فیزیک و مدرن و ریاضیات گسسته، مسلط به استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی و توصیف سخت‌افزار و سیستم دیجیتال، ساختارها و الگوریتم‌های ذخیره، بازیابی و به‌روزرسانی ساختمان‌های داده، اصول سیستم‌های هوشمند، اصول مدارها و سیستم‌های پردازش و ذخیره الکترونیکی، اصول طراحی، برنامه‌نویسی، امنیت و به‌کارگیری شبکه‌های مخابراتی و کامپیوتری، امنیت داده‌ها و اطلاعات، طراحی سیستم‌های نهفته بهنگام و طراحی سیستم‌های قابل اطمینان کامپیوتری.

همچنین در ابعاد کاربردی قادر به طرح سیستم‌ها و انتخاب سخت‌افزار و نرم‌افزار و راه‌اندازی سرورهای کامپیوتری شبکه‌ای برای کاربردهای اداری، آموزشی، اقتصادی، مالی، بهداشتی و دفاعی، طراحی و راه‌اندازی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای بردهای کامپیوتری برای کاربردهای خاص نظیر اتوماسیون صنعتی، رباتیک، کنترل تردد، کنترل فرآیندهای صنعتی، سیستم‌های تصویربرداری صنعتی و پزشکی و ذخیره، پردازش و انتقال امن داده‌ها، طراحی و راه‌اندازی شبکه‌های باسیم و بی‌سیم امن و مطمئن برای تبادل داده‌های چندرسانه‌ای، طراح سخت‌افزارهای برنامه‌پذیر و مدارهای مجتمع برای سیستم‌های کامپیوتری و طراحی نرم‌افزارهای موردنیاز آن‌ها، لحاظ کردن ملاحظات امنیت سیستم و شبکه و طراحی متناسب با آن.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

مهندسی کامپیوتر

موقعیت شغلی رشته مهندسی کامپیوتر

  • برنامه‌نویس

  • کارشناس نرم‌افزار

  • مدیر فنی

  • مهندس سخت‌افزار

  • کارشناس شبکه

  • تحلیل‌گر سیستم

  • کارشناس امنیت اطلاعات

  • مهندسی اینترنت

  • و …

پیشرفت چشمگیر رایانه در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه‌های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک همگی در کنار هم باعث شدند تا از اکنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی که فعالان در این زمینه از آینده کاری مطمئنی برخوردار خواهند بود. تنها نگرانی به قسمت نرم‌افزار مربوط می‌شود که باید مهندسان خلاق به تهیه نرم‌افزارهای مفید دست بزنند تا بتوان نیازهای مربوط را برطرف نمود.

موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های مهندسی در فاران مهر دانش