کارشناسی مدیریت امور بانکی

معرفی رشته مدیریت امور بانکی

کارشناسی پیوسته مدیریت امور بانکی موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

مدیریت امور بانکی

ضرورت و اهمیت رشته مدیریت امور بانکی

هر بانکدار موفق باید وظایف مدیریتی را در کنار فعالیت‌های فنی بانکداری انجام دهد. اگرچه یک بانک مانند سایر مشاغل یک موسسه مالی است، اما هدف اصلی آن به حداکثر رساندن ثروت خود با کسب سود است. تجارت بانکی با سایر مشاغل متفاوت است.

خدمات با کیفیت بالا می‌تواند توسط مدیریت کارآمد ارائه شود. مدیریت کارآمد را می‌توان توسط عملکرد صحیح مدیر سازمان تضمین کرد. بنابراین، مدیریت حرفه‌ای بدون تبلور اختیارات و مسئولیت کلیه پرسنل شاغل در یک بانک غیرممکن است.

ویژگی‌های زیر قابلیت اطمینان مدیریت بانک را تعیین می‌کند:

تخصص مدیریت در تجزیه و تحلیل استراتژیک، برنامه‌ریزی، توسعه سیاست و عملکردهای مدیریتی

 کیفیت برنامه ریزی

 مدیریت ریسک (اعتبار، نرخ بهره و ریسک ارزی)

 مدیریت نقدینگی

 مدیریت منابع انسانی

 ایجاد سیستم‌های کنترل: حسابرسی و حسابرسی داخلی نظارت بر سودآوری و ریسک نقدینگی

 سیستم فناوری اطلاعات یکپارچه: گردش کار یکپارچه، حسابداری، تجزیه و تحلیل جاری و کنترل، برنامه‌ریزی استراتژیک.

تعریف و هدف کارشناسی مدیریت امور بانکی

دوره کارشناسی رشته مدیریت امور بانکی یکی از رشته‌های آموزش عالی است که هدف آموزش و تربیت متخصصان و کارشناسان مدیریت امور بانکی بدون ربا و مدیریت امور بانکی بین‌المللی است.

اداره اقتصاد یک کشور از طریق کنترل مالی و پولی مملکت امکان‌پذیر می‌باشد که باید طبق برنامه‌ریزی‌های مشخص و هدف‌دار پبش رفته و با منترل و نظارت بسیار دقیق خاتمه می‌یابد.

برنامه‌ریزی‌های مالی باعث می‌شود که منابع مختلف مملکت و نیروی انسانی موجود به‌طور هماهنگ به‌طریق سالم در جامعه به‌کار افتد و ضمن ارائه حداکثر کارایی نتایج از پیش تعریف شده نیز حاصل شود.

مدیریت امور بانکی در یک کشور یکی از ابزارهای مهم در اجرای سیاست‌های پولی بوده و در عین حال بهترین منبع آمار و اطلاعات جهت سیاست‌گذاری‌های مذکور می‌باشد. تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد بانک‌ها چگونگی اجرای سیاست‌های پولی را نشان داده و علل عدم کاربرد بعضی از خط مشی را به‌خوبی کشف و در اختیار قرار می‌دهد.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

کارشناسی مدیریت امور بانکی

موقعیت شغلی رشته مدیریت امور بانکی

  • حسابداری در شعب و مؤسسات وابسته به بانک‌ها

  • مدیریت مالی در شرکت‌های مورد سرمایه‌گذاری بانک‌ها

  • امور بانکداری شامل سطوح مسئول دوایر در شعب و تا سطوح رؤسای شعب و سرپرستی‌ها بطور تدریجی همراه با کسب تجربه

  • طراح و یا مجری طرح‌ها و روش‌های جدید بانکداری در ادارات، سازمان‌ها و روش‌ها

  • انجام امور مربوطه در ادارات ستادی بانک‌ها

  • مدیریت بانک‌ها پس از کسب تجربه و توانایی‌های کافی

  • استاد دانشگاه

  • پژوهشگر

  • و…

رشته مدیریت امور بانکی برحسب مشاغل بسیار متنوعی که فارغ‌التحصیلان آن در بانک‌ها عهده‌دار می‌شوند به حوزه‌های وسیع بانکداری (سازماندهی مدیریت شعب، اعتبارات، اطلاعات، سرمایه‌گذاری، روابط عمومی، خدمات و …) و بانکداری بین‌المللی (واردات، اعتبار، اسناد، آربیتراز و …) تقسیم می‌شوند و برای هریک از این حوزه اطلاعات و معلومات مشترک و اختصاصی مورد نیاز است.
موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های مدیریت در فاران مهر دانش