معرفی رشته کارشناسی مددکاری اجتماعی

کارشناسی پیوسته مددکاری اجتماعی موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

مددکاری اجتماعی

ضرورت و اهمیت رشته مددکاری اجتماعی

ویژگی‌های خاص و متعدد و تغییرات و تحولات سریع و پیچیده اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی در جامعه امروز زمینه ایجاد و رشد اشکال مختلف و گوناگون آسیب‌های روانی و اجتماعی را فراهم آورده است که شناخت و بهره‌گیری از روش‌های نوین پیشگیری و آمادگی مقابله با این‌گونه آسیب‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان و سعی در بازگرداندن آنان به شرایط عادی و توانمند نمودن ایشان با کمک نیروهای کاردان و آشنایی به مهارت‌های لازم در زمینه مددکاری ناگریز و غیرقابل اجتناب می‌نماید.

تعریف و هدف کارشناسی مددکاری اجتماعی

هدف از اجرای این دوره تربیت نیروی انسانی کاردان، توانمند و کارآمدی است که بتواند در مراکز مختلف و در شرایط گوناگون مددکاری افراد یا گروه‌های آسیب‌پذیر و یا آسیب‌دیده جامعه را بر عهده بگیرند و به آنان در بازگشت به وضعیتی عادی و قابل قبول کمک نمایند.

مددکاری اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی، حمایتی، رفاهی، بیمه‌ای و امدادی در چنین شرایطی نقش بسیار شایسته و ارزنده‌ای خواهند داشت تا افراد آسیب دیده را به خود، خانواده و جامعه بازگردانند و آنان را از ناتوانی، انزوا، سرگشتگی و سرخوردگی، ناامیدی و پوچ‌گرایی به‌سوی توانمندی، اجتماعی شدن، مشارکت و همدلی در امور جامعه و انجام امور جاری زندگی، رهنمون گردند.

نقش و توانایی

 توانایی شناسایی گروه‌های هدف

  توانایی ایجاد ارتباط موثر با گروه‌های هدف

  آشنایی با فرهنگ جامعه

  توانایی شناخت و به‌کارگیری تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت‌های لازم در ارتباط با گروه‌های هدف

  توانایی شناخت قوانین حمایتی برای گروه‌های هدف و سایر قوانین مرتبط با این حرفه

  توانایی تدوین برنامه عملیاتی در حوزه مجموعه کاری خود

  آشنایی با مبانی روش‌های تحقیق

  آشنایی با حوزه‌های روان‌شناسی

  توانایی انجام کار گروهی

  توانایی ثبت اطلاعات، مستندسازی و گزارش‌نویسی در مددکاری اجتماعی

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

موقعیت شغلی رشته مددکاری اجتماعی

  • مددکار اجتماعی در واحدهای بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها

  • مددکار اجتماعی در انجمن‌ها و تشکل‌های عام‌المنفعه و خیریه غیر دولتی و دولتی

  • مددکار اجتماعی در مراکز نگهداری کودکان، افراد بی‌سرپرست، سالمندان و سایر گروه‌های در معرض خطر و آسیب‌پذیر

  • مددکار اجتماعی در کانون‌های اصلاح و تربیت و زندان

  • مددکار اجتماعی در سازمان‌های رفاهی- حمایتی، امدادی و توانبخشی

  • مددکار اجتماعی در مراکز مشاوره

  • مددکار اجتماعی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی

  • استاد دانشگاه

  • پژوهشگر

  • و…

در جامعه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد که ضمن دارا بودن دانش و آگاهی کافی و جامع از علوم روز توان و مهارت لازم برای کار با افراد یا گروه‌های آسیب‌پذیر و یا آسیب دیده را داشته باشند بسیار ضروری است.