تجارت الکترونیک

معرفی رشته تجارت الکترونیک

کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

تجارت الکترونیک

ضرورت و اهمیت رشته تجارت الکترونیک

با استفاده روزافزون از اینترنت و محبوبیت آن در بین همه بخش‌های جامعه، تجارت الکترونیکی نیز راهی برای همه مشاغل محسوب می‌شود. ایجاد یک حضور آنلاین به این معنی است که یک صاحب مشاغل یا شرکت می‌تواند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و عملیات تجاری خود را گسترش دهد و در بازار اقتدار قابل توجهی کسب کند. تقریباً غیرممکن است که یک شرکت در دنیای تجاری بسیار رقابتی امروز رقابت کند، اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشد، که ماهیت تجارت الکترونیکی است. طیف وسیعی از شرکت‌های کوچک و بزرگ از تجارت الکترونیکی برای تقویت فروش با لیست خدمات و محصولات خود به صورت آنلاین استفاده کرده‌اند، جایی که مصرف کنندگان می‌توانند آن‌ها را بررسی کرده و از آن‌ها پرس و جو کنند، و همچنین سفارشات موردنظر خود را با کلیک یک دکمه رایانه ثبت کنند.

درنتیجه امروزه نیاز به حضور کارشناسان با مهارت و دانش لازم در حوزه تجارت الکترونیکی در تمامی مشاغل کاملا حس می‌شود. به‌همین دلیل  دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با ارائه رشته تحصیلی تجارت الکترونیک اقدام به تربیت و ورود این کارشناسان به بازار کار می‌نمایند.

تعریف و هدف کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی عبارت از خرید و فروش کالا یا خدمات دارای ارزش به صورت الکترونیکی در بستر اینترنت است. همچنین سایر فعالیت‌های آنلاین مانند حراجی‌های آنلاین، خرید بلیط و بانکداری الکترونیک و… را شامل می‌شود. تجارت الکترونیکی بخش اساسی بسیاری از مشاغل است که بر فروش محصولات یا خدمات فیزیکی به صورت آنلاین متکی هستند.

دوره کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات یکی از مجموعه‌های آموزش عالی در زمینه فنی- مهندسی است و در این گرایش، هدف تربیت متخصصانی با قابلیت به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته، تدوین استراتژی و طراحی و مدیریت سیستم‌های تجارت الکترونیکی و رفع موانع موجود جهت استفاده از پتانسیل موجود در تجارت الکترونیکی می‌باشد.

مهارت‌های دانش‌آموختگان

دانش‌آموختگان این رشته قادر خواهند بود به‌عنوان کارشناس ارشد راه‌حل‌هایی کاربردی در زمینه

تهیه

بهینه‌سازی

  بهبود

و بسترسازی سیستم‌های تجارت الکترونیک

ارائه دهند. آن‌ها قادرند باتوجه به آموخته‌های خود با رعایت تمامی جوانب علمی، فنی و باتوجه به نیازهای جامعه راه‌حل‌های بهینه را انتخاب کرده، آن‌ها را به نتیجه برسانند.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

تجارت الکترونیک

موقعیت شغلی رشته تجارت الکترونیک

  • فعالیت در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک ( خدمات بانکی الکترونیک و …)

  • ایجاد و مدیریت سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

  • تولید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

  • توسعه نرم افزارهای تحت وب با رویکرد تجارت الکترونیک

  • و …

با توجه به پیشرفت و اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها و تجارت‌ها در بخش خصوصی و همچنین در بخش دولتی زمینه کاری خوبی برای فارغ التحصیلان این رشته به‌وجود آمده است.

دانش‌آموختگان این رشته همچنین می‌توانند در بانک‌ها و موسسات دولتی و در بخش خدمات بانکی الکترونیک، بانکداری اینترنتی و … مشغول به کار شوند.

با گسترش سیستم بانکی کشور و تغییر در نوع معاملات بین‌المللی و همچنین ورود بانک‌ها به تجارت و بازار جهانی الزام وجود افرادی با رشته تجارت الکترونیک در این ادارات و موسسات به‌طور کامل احساس می‌شود.

موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های مهندسی در فاران مهر دانش