معرفی رشته آموزش زبان انگلیسی

کارشناسی پیوسته آموزش زبان انگلیسی موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

زبان انگلیسی

ضرورت و اهمیت رشته آموزش زبان انگلیسی

امروزه ضرورت و اهمیت آموزش زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست.

استفاده از منابع علمی اصیل

به‌کارگیری فناوری‌های نوین

حضور در عرصه بین‌الملل

برقراری و تحکیم ارتباطات بین‌المللی سازنده با سایر ملل

بازنشر ارزش‌های دینی و انقلابی کشور و امثالهم

تنها چند نمونه از موارد کاربرد زبان انگلیسی در دنیای امروز است. بدیهی است که آموزش صحیح این زبان نیز به همان نسبت اهمیت دارد. ضرورت دارد فراگیران با آخرین نظریه‌ها و روش‌های علمی آموزش زبان و مدیریت کلاس، تهیه و تدوین مطالب درسی، و آزمون‌سازی زبان آشنا شوند، و همین طور، با منابع و محتوای آموزشی برخط و نحوه بهره‌گیری از آن‌ها نیز آشنا شوند. لذا دانشجویان این رشته مبانی نظری و عملی آموزش زبان، تهیه و تدوین مطالب درسی، آزمون‌سازی، مدیریت کلاس درس و استفاده از فن‌آوری‌های جدید جهت آموزش کارآمد زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند.

تعریف و هدف کارشناسی آموزش زبان انگلیسی

دوره کارشناسی آموزش زبان انگلیسی شامل یک دوره فعالیت‌های آموزشی است که بعد از دوره دیپلم برگزار می‌شود. دانشجویان در این دوره نخست مهارت‌های زبانی و سپس دانش نظری و عملی مرتبط با آموزش زبان انگلیسی شامل روش آموزش مهارت‌های چهارگانه و اجزای این مهارت‌ها، آزمون‌سازی زبان، و تهیه و تدوین و نقد و برر سی مطالب درسی آموزشی زبان را فرا می‌گیرند.

دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی به‌طور کلی با زبان شناسی انگلیسی آشنا می‌شوند، از جمله:

آواشناسی و صداشناسی (مطالعه صداهای گفتاری)

  ریخت شناسی (مطالعه کلمات)

  نحو (ساختار جملات)

 و معناشناسی (مطالعه کلمه و معنی جمله).

هدف این دوره این است که دانشجویان را با درک اساسی انتقادی از مفاهیم نظری مورد استفاده در این رشته‌ها و همچنین طیف و تنوع رویکردهای آن‌ها آشنا سازد. اصطلاحات و مفاهیم معرفی شده در این دوره با مطالعه متون ادبی در هر یک از واحدهای ادبیات انگلیسی ارتباط دارد.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

موقعیت شغلی رشته آموزش زبان انگلیسی

  • تدریس در موسسات خصوصی آموزش زبان

  • تدریس در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی

  • همکاری با مجلات و روزنامه‌های خارجی منتشر شده در داخل کشور

  • همکاری با صدا و سیما در بخش دوبله فیلم‌های خارجی

  • همکاری با شرکت‌های مسافرتی به‌عنوان راهنمای ‌تور

فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود به تدریس انگلیسی عمومی بپردازند. همچنین ایشان می‌توانند در حوزه موضوعات مربوط به انتخاب یا تدوین مطالب آموزشی و کمک آموزشی مربوط به آموزش زبان انگلیسی مشارکت کنند و پژوهش‌های کلاسی را زیر نظر استادان این رشته انجام دهند.