رشته حقوق موسسه فاران

معرفی رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی

کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

معرفی کارشناسی حقوق

ضرورت و اهمیت رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی

تحول روزافزون در سبک زندگی بشری، اصول و مبانی جرم‌نگاری و تعیین ضمانت اجراهای کیفری باعث شده تا این رشته، به یکی از گرایش‌های در حال تحول رشته حقوق تبدیل شود. گسترش علوم جنایی تجربی (از جمله علوم جرم‌یابی، جرم‌شناسی و کیفرشناسی و جامعه‌شناسی عدالت کیفری) نشان‌گر تخصصی شدن حقوق جزا است که بی‌تردید مرتبط با تحولات حاکم بر جامعه، صنعت، اقتصاد و … است.

برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد (ناپیوسته) حقوق جزا و جرم‌شناسی براساس رهنمودها و موافقت اصولی اعضا محترم ستاد انقلاب فرهنگی سابق و سایر آئین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی مربوط تنظیم شده است.

تعریف و هدف کارشناسی حقوق جزا و جرم‌شناسی

حقوق جزا و جرم‌شناسی، مجموعه‌ای از حقوق است که جرایم جنایی را تعریف می‌کند، دستگیری، محاکمه  افراد مشکوک را تنظیم می‌کند و مجازات‌ها و شیوه‌های رفتاری قابل اعمال برای مجرمان محکوم را تعیین می‌کند. حقوق جزا تنها یکی از ابزارهایی است که به وسیله آن جوامع سازمان یافته از امنیت منافع فردی محافظت می‌کنند و بقای گروه را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، استانداردهای رفتاری القا شده توسط خانواده، مدرسه و دین وجود دارد. قوانین دفتر کار و کارخانه؛ مقررات مربوط به زندگی مدنی که توسط نیروهای عادی پلیس اعمال می‌شود. و تحریم‌هایی که از طریق اقدامات متخلفانه در دسترس است. به سختی می‌توان تمایز بین حقوق جزا و قانون جرائم را با دقت واقعی تعیین کرد، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که جرم یک جراحت خصوصی است در حالی که جنایت به‌عنوان جرم علیه عموم تصور می‌شود، هرچند ممکن است قربانی واقعی یک فرد باشد.

هدف از این دوره تربیت کارشناس ارشد در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی از طریق بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی و بینش حقوقی دانش‌آموختگان دوره کارشناسی توام با آموزش روش تحقیق و تقویت قدرت استنباط و تجزیه و تحلیل مسائل حقوقی است.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

رشته حقوق موسسه فاران

موقعیت شغلی رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی

  • منصب قضاوت و مستشاری دادگاه

  • مشاغل قضایی دادسرا از جمله بازپرسی

  • کارشناسان قضایی و اداری دادگستری

  • کارشناس و مشاور حقوقی

  • استاد و مدرس دانشگاه‌ها

  • پژوهشگر

  • وکالت

  • دفاتر اسناد رسمی

  • سردفتر

  • در آموزش و پرورش برای تدریس دروس مربوطه

دانشجویان این رشته با مباحثی همچون پلیس علمی یا کشف علمی جرایم، روانشناسی و روان‌پزشکی کیفری، جرم شناسی و پزشکی قانونی آشنا می‌شوند و پس از فراغت از تحصیل می‌توانند شغل قضات، کار در مراکز حقوقی، پزشکی قانونی و حتی تدریس در دانشگاه و کارهای پژوهشی را انتخاب نمایند.

موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های حقوق در فاران مهر دانش