حسابداری

معرفی رشته حسابداری

کارشناسی ارشد حسابداری موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

حسابداری

ضرورت و اهمیت رشته حسابداری

توسعه روزافزون فناوری در صنایع

ایجاد تغییر و تحول در سیستم‌های تولید

 پیچیدگی و تغییرات شدید سازمان‌ها و محیط‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی،

مسئولیت‌های خطیری را در سیستم اقتصادی و اجتماعی جامعه بر عهده حسابداران محول نموده است.

افزایش سطح رقابت در عرصه بین المللی

  فن‌آوری‌های جدید

و تغییر در فرآیند کسب و کار

موجب شده تا شناسایی هزینه‌ها در کنار فرایند بهایابی که به کمک حسابداران مقدور است، پویایی و اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کند.

مدیران خواهان یک منبع حامی و پشتیبان اطلاعاتی هستند که آن‌ها را در اتخاذ تصمیمات بهتر یاری نماید و حسابداران می‌توانند با علم به آخرین دستاوردهای علمی موجود در این زمینه بسیار کارآمد واقع شوند و در پی‌ریزی استراتژی شرکت و دست‌یابی به آن نقش کلیدی ایفا نمایند.

همچنین توانمندی‌های حسابداران در

تجزیه و تحلیل رویدادهای سنجش و ارزیابی رویدادهای اقتصادی

  طراحی سیستم‌های اطلاعات

  فرآیندهای تحلیلی و تفسیری ارزیابی‌های مالی و سایر زمینه‌های فعالیتی مدیران

نیاز به این حوزه از دانش را ضروری‌تر نموده است.

در شرایطی که در همه شرکت‌های معتبر دنیا به‌کارگیری حسابداری به‌عنوان یک ضرورت در متن تجربه روزمره بنگاه‌ها قرار گرفته و بسیاری از مدیران، موفقیت‌های خود را مرهون بهره‌برداری از اطلاعات سودمند و هدایتگر حسابداری می‌دانند، این مقوله در کشور ما بسیار مهجور واقع شده، سازمان‌ها و بنگاه‌های ما از دستاوردهای آن محروم و متخصصان مالی ما نسبت به آن بیگانه‌اند. هنگامی که در محیط‌های کسب و کار ما نیز رقابت معنی پیدا کند و اتخاذ استراتژی‌های رقابتی، دستمایه و تضمین کننده رشد و پایداری بنگاه‌ها قرار گیرد؛ بدون تردید، بهره‌مندی از مفاهیم، ابزارها و تکنیک‌های حسابداری برای گرفتن تصمیم‌های ارزش آفرین، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بنابراین، معرفی و ترویج حسابداری در جامعه علمی، اقتصادی، و حرفه ای کشور به‌عنوان یک فرضیه ملی می‌بایست در دستور کار دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حرفه‌ای معتبر کشور قرار گیرد. سرعت بالای رشد و به روزرسانی دانش حسابداری در جهان، بازنگری در سرفصل‌های دروس دانشگاهی این رشته در فواصل زمانی کوتاه را نیز اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

تعریف و هدف کارشناسی ارشد حسابداری

دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری به‌منظور آموزش تخصصی حسابداری با تاکید بر به‌کارگیری رویکردهای استراتژیک و تجزیه و تحلیل‌های منطقی در تصمیم گیری‌های مالی تدوین گردیده است تا از این طریق بتواند مدیران توانمندی را در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از جمله مدیران عامل، مالی، صنعتی، بررسی‌های اقتصادی و مشاوران مالی تربیت نماید. دانش آموختگان این دوره قادر خواهند بود تا با فرموله کردن مسائل، شناسایی اطلاعات مربوطه برای تجزیه و تحلیل مسائل به‌کارگیری منابع اطلاعاتی مختلف موجود در بخش‌های مختلف سازمان در تجزیه و تحلیل‌های خود و مشخص کردن منابع اطلاعاتی خارج از شرکت برای مواردی نظیر میزان فروش رقبا و… بستر مناسب برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری منطقی و پویا را در مسائل فراروی سازمان فراهم نموده و بدین طریق دستیابی به اهداف و چشم اندازهای سازمان را تسهیل نمایند.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

حسابداری

موقعیت شغلی رشته حسابداری

  • مدیر حسابداری

  • تحلیل‌گر کسب و کار

  • سرپرست حسابداری

  • حسابدار پروژه

  • ارشد بیمه

  • مدیر امور بیمه

  • مدیر مالی

  • تحلیل‌گر مالی

  • دبیر حسابداری

  • متخصص مالیات بر درآمد

  • حسابرس مالی

  • تحلیل‌گر سهام

  • تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری

  • استاد دانشگاه

  • پژوهشگر

  • و…

شخصی که در رشته حسابداری تحصیل می‌کند، می‌تواند در یک شرکت کوچک یا بزرگ خصوصی، دولتی و یا سازمان‌های مختلف مشغول به کار شود. میزان درآمد و حقوق این افراد می‌تواند از حد پایین تا بالا باشد. با توجه به سابقه کار و میزان تحصیلات این افراد میزان حقوق آن‌ها متغیر باشد. این افراد می‌توانند به‌عنوان حسابدار مالی، مدیریت قسمت مالیات، بیمه و همچنین زمینه‌های مختلفی که با حسابرسی و حسابداری در ارتباط هستند مشغول به کار شوند.
موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های اقتصاد و حسابداری در فاران مهر دانش