رشته حقوق موسسه فاران

معرفی رشته حقوق بین‌الملل

کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش

معرفی کارشناسی حقوق

ضرورت و اهمیت رشته حقوق بین‌الملل

دروه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل یکی از برنامه‌های علمی و تخصصی است که در برگیرنده آموزش اهم موضوعاتی است که در این رشته از حقوق عموما تدریس می‌شود. برنامه این دروه باتوجه به اهداف مشروح زیر تهیه و تدوین شده است:

الف: تربیت کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل برای موسساتی نظیر وزارت امور خارجه و یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی.

ب: آماده‌سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته و کسب معلومات برای ورود به دوره تحقیقات عالی.

ج: تربیت کادر مشورتی حقوق بین‌الملل به‌منظور ارشاد و راهنمایی و حل و فصل دعاوی بین نهادهای داخلی کشور و سازمان‌های کشورهای بیگانه.

تعریف و هدف کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل

حقوق بین‌الملل سیستمی از معاهدات و موافقت نامه‌ها بین ملت‌ها است که بر نحوه تعامل ملت‌ها با ملل دیگر، شهروندان ملل دیگر و مشاغل سایر ملل حاکم است. از آنجایی که اکثر حقوق بین‌الملل توسط معاهدات اداره می‌شود، معمولاً وظیفه هر کشور است که این قانون را اجرا کند. با این حال، چند سازمان بین‌المللی وجود دارد که معاهدات خاصی را اجرا می‌کنند. نمونه بارز آن سازمان ملل متحد است که دارای ۱۹۲ کشور عضو است.

هدف از ارائه این دوره تربیت کارشناسانی است که بر مجموعه اصول، قوانین و مقرراتی که در روابط اختصاصی جامعه بین‌المللی و تابعان فعال حقوق بین‌الملل تاثیرگذار هستند تسلط کافی داشته باشند.

مزایای تحصیل آموزش مجازی در فاران مهر دانش

آموزش الکترونیکی شیوه آموزش و یادگیری را کاملا دگرگون کرده است. برخلاف روش‌های آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

روش یادگیری آنلاین برای همه افراد روشی مناسب است. ظهور انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، استفاده، بحث و اشتراک‌گذاری محتوا شده است. هر شخصی با هر میزان مشغله می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از این نوع آموزش بهره ببرد. بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب می‌کنند.

موسسه آموزش عالی غیردولتی مجازی فاران مهر دانش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ارائه آموزش عالی الکترونیکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماید.

مزیت ویژه آموزش الکترونیکی این است که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به مطالب مورد مطالعه دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که شما استاد زمان خود هستید، بنابراین شما بر محتوایی که یاد می‌گیرید نیز تسلط دارید.

باتوجه به غیرحضوری بودن تحصیل در فاران مهر دانش، علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند از سراسر دنیا اقدام به تحصیل نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در فاران مهر دانش هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد.

تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشته‌ها یا گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاه‌های دیگر بلامانع است.

رشته حقوق موسسه فاران

موقعیت شغلی رشته حقوق بین‌الملل

  • کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل وزارت امور خارجه

  • کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل نهادها یا سازمان‌های بین‌المللی

  • کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل سفارت‌خانه‌های ایران خارج از کشور

  • ورود به فعالیت‌های تحقیقاتی

  • کادر مشورتی حقوق بین‌الملل به‌منظور راهنماییی و حل و فصل مشکلات بین نهادهای داخلی کشور و سازمان‌های خارج از کشور

  • استادان دانشگاه و مدرسان آموزشگاه‌ها

کارشناسان این رشته مجموعه اصول، قوانین و مقرراتی را که در روابط اختصاصی جامعه بین‌المللی و تابعان فعال حقوق بین‌الملل تاثیرگذار هستند را یاد می‌گیرند. به دلیل زیاد بودن حجم اطلاعات مورد نیاز برای این رشته قدرت حفظ، درک و تحلیل و تسلط کامل یا علاقه به یادگیری یکی از زبان‌های بین‌المللی انگلیسی یا فرانسوی (برای دسترسی سریع به منابع بین‌المللی) برای فعالیت در این رشته ضروری است.

موسسه فاران مهر دانش
سایر مقاطع و گرایش‌های حقوق در فاران مهر دانش