به منظور انجام دقیق و صحیح فرآیند ثبت نام الکترونیکی ، ضروری است قبلا موارد ذیل را با دقت مطالعه نموده و نیز مدارک مورد نیاز را آماده تا در عملیات ثبت نام دچار وقفه نگردید.
بدیهی است از تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ ، مرحله ی ثبت نام الکترونیکی را انجام داده و در همان روز مدارک مورد نیاز اعلام شده را از طریق پست سفارشی به آدرس ذیل ارسال نمایید:
تهران- بزرگراه شهید خرازی- شهرک شهید باقری- خیابان پروفسور سمیعی- جنب دانشگاه پیام نور-موسسه آموزش عالی فاران مهردانش
کدپستی ۱۴۹۵۹۳۳۴۰۰
با قید مدارک پذیرفته شده ی کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه ۱۴۰۲ و قید عنوان رشته تحصیلی بر روی پاکت پستی
لطفا قبض پست را نزد خود محفوظ نگه دارید.
ادامه ی فرآیند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان محترم پس از وصول مدارک انجام خواهد گرفت.موکدا آخرین مهلت وصول مدارک ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ می باشد.
لازم به ذکر است صرفا ثبت نام الکترونیکی و واریز شهریه ، ثبت نام قطعی تلقی نمی شود بلکه پس از دریافت مدارک از طریق پست به صورت کامل ، فرآیند ثبت نام تکمیل می گردد و بعد از این مرحله، فرد پذیرفته شده ، دانشجو تلقی می گردد.
دقت فرمایید امتحانات پایانترم این موسسه به صورت مجازی و بوسیله نرمافزار امن آزمون برگزار میگردد.
فرایند ثبتنام:
۱-مراحل ثبتنام الکترونیکی
* ابتدا به لینک faranlms.com وارد شوید؛ در این مرحله شما
* صفحه ورود کاربران (مطابق شکل زیر) را مشاهده خواهید کرد:
* شماره پرونده خود در سازمان سنجش را در محل مربوطه (شماره داوطلبی) درج نمایید.
* سپس کد ملی (ده رقمی و بدون فاصله ) خود را با دقت تمام در محل مربوطه درج نمایید.
* با رویت” من دانشجوی پذیرفته میباشم” کلمه “ورود” را کلیک نمایید.
* حالا وارد سامانه lms شده اید.
* سمت راست سامانه مطابق شکل زیر اسامی و عباراتی را مشاهده می کنید ،این اقدامات را انجام دهید :
سیستم جامع مدیریت آموزش ⇐ واحد تعاریف ⇐ پذیرفته شدگان ⇐ تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان
* در این مرحله ، صفحه مشخصات شما با عنوان تکمیل اطلاعات دانشجوی پذیرفته شده نمایش داده میشود.
توجه : در این مرحله نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیر فعال مندرج در صفحه مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.
* اطلاعات مندرج بر روی این صفحه، اطلاعاتی است که شما هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام کرده و بر اساس آن پذیرفته شدهاید. لازم است موارد را بررسی و در صورت مغایرت و امکان ویرایش، آنها را اصلاح نمایید.
توجه : در این مرحله به هیچ وجه تا قبل از بارگذاری مدارک الصاقی، کلید ثبت را نزنید.
۳- سپس بر روی گزینه الصاق مدارک ( قسمت پایین صفحه ) کلیک نموده و مدارک را به ترتیب زیر بارگذاری (آپلود) نمایید:
نکته : حجم فایلهای اسکن شده میبایست حداکثر ۴۰۰ کیلوبایت، شفاف با فرمت “jpg” و یا “jpeg” باشد و مراقب باشید معکوس و یا مورب نباشد. در مواردی مانند اسکن صفحات شناسنامه، همه صفحات در یک فایل آماده و در سامانه بارگذاری گردد.
مدارک الصاقی لازم جهت بارگذاری در سامانه :
بارگذاری تصویرعکس ۴*۳ تمام رخ
بارگذاری تصویر صفحه اول شناسنامه
بارگذاری تصویر کارت ملی و در صورت دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم پشت و رو (در یک فایل)
بارگذاری تصویر اصل مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
بارگذاری تصویر رنگی کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان پشت و رو ( دریک فایل)
بارگذاری تصویر فیش پرداختی شهریه ( مطابق جدول درج شده در انتهای همین صفحه )
بارگذاری تصویر رسید درخواست تاییدیه تحصیلی (بارگذاری در فیلد فرم شماره یک )
بارگذاری فرم تعهد کسر مدرک
بارگذاری تصویر ریزنمرات مقطع کاردانی ( فوق دیپلم ) ( در فیلد مدرک کاردانی یا ریزنمرات )
توجه : مجددا تاکید می گردد، نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیر فعال مندرج در صفحه مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.
توجه : در این مرحله لازم است با کلیک دکمه ثبت، به مرحله ثبت نام الکترونیکی خود خاتمه دهید.
بعد از طی مرحله ثبت نام الکترونیکی و وصول مدارک پستی، اطلاعات شما توسط موسسه بررسی میشود و در صورت کامل و بدون نقص بودن مدارک و اطلاعاتی که بارگذاری کردهاید، ثبت نام شما نهایی میگردد و در این صورت شماره دانشجویی پذیرفته شده فعال خواهد شد و از این زمان دانشجو تلقی خواهید شد.
بدیهی است ورود پذیرفته شده به سامانه آموزشی (faranlms.com) موسسه به عنوان دانشجو با نام کاربری و رمز عبور ( که همان شماره دانشجویی است ) از تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ امکانپذیر خواهد بود.
۲-ارسال پستی مدارک
(دقت فرمایید زمانی که مدارک شما دریافت شد و مورد تایید آموزش قرار گرفت ثبت نام شما نهایی شده و شماره دانشجویی دریافت مینمایید و وارد کلاسهای آموزشی میشوید)
مدارک مورد نیاز جهت ارسال از طریق پست :
۱- پرینت قبولی سنجش (دریافت از سایت سازمان سنجش)
۲- ارسال اصل مدرک و یا گواهی مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) که تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ باشد به همراه ریزنمرات
۳- پرینت مرحله ی سوم استعلام مدرک تحصیلی با درج کد رهگیری
توجه داشته باشید دریافت تاییدیه تحصیلی برای مقاطع آموزش عالی به صورت الکترونیکی ، از طریق سامانه استعلام مدرک تحصیلی به آدرس : http://estelam.msrt.ir
۴- کپی برابر اصل دفترخانهای تمام صفحات شناسنامه
۵- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت ملی ( پشت و رو) (در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند، تصویر کارت ملی قدیمی (پشت و رو) به همراه رسید تعویض کارت ملی)
۶- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( پشت و رو) برای واجدین سنی
لازم به ذکر است پذیرفتهشدگان ذکور مشمول میتوانند به یکی از روشهای زیر نسبت به درخواست معافیت تحصیلی خود از سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند:
* ارائه برگ قبولی و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس + ۱۰)
* مراجعه به سایت سازمان وظیفه به نشانی sakha.epolice.ir یا epolice.ir (کلیک کنید)
۷- تصویر کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان ( الزاما تصویر رنگی پشت و رو )
۸- فرم ثبت نام ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
۹- فرم تکمیل شده مقررات آموزشی ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
۱۰- فرم های دفترچه ثبتنام و دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور :
* فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم مخصوص میانگین نمرات و تعداد واحد های گذرانده دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی داوطلب شرکت در آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم شماره ۱ : فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مبنی بر دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دفترچه راهنمای آزمون (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم شماره ۳ : فرم تعهد مبنی بر تسویه با صندوق رفاه دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم شماره ۵ : فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مبنی بر گذراندن دروس پیش نیاز رشته قبولی کارشناسی ناپیوسته نامتناسب با رشته فارغ التحصیلی کاردانی آنها (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم شماره ۶ : فرم جایگزین گواهی فراغت از تحصیل پذیرفته شدگانی که تا زمان ثبت نام موفق به اخذ گواهی خود نشده اند.(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
نکته : پذیرفته شدگان اتباع خارجی لازم است یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر ذیل را داشته باشند :
-کارت هویت معتبر ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
-گذرنامه ی معتبر ( با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
-دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
-آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
۱۱- تصویر فیش واریزی شهریه (به حساب موسسه) مطابق با جدول شهریه (انتهای همین صفحه)
۱۲- شش قطعه عکس پرسنلی رنگی زمینه سفید ۳*۴
۱۳- فرم تعهد کسر مدرک ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
جدول شهریه ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته – ترم اول ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲