ضمن عرض تبریک به شما عزیزان جهت قبولی در مقطع کارشناسی پیوسته و ابراز خوشحالی از اینکه موسسه فاران مهر دانش را جهت تحصیل خود انتخاب نمودهاید؛ نحوه ثبت نام الکترونیکی و ارسال مدارک پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پيوسته سال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با توجه به دستور العمل سازمان سنجش آموزش كشور به شرح ذیل میباشد:
به منظور انجام دقيق و صحیح فرآیند ثبت نام الكترونيكی، ضروری است قبلا موارد ذيل را با دقت مطالعه نموده و نیز مدارک مورد نیاز را آماده تا در عملیات ثبت نام دچار وقفه نگردید.
بدیهی است از تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ لغایت ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ با توجه به جدول زمان بندی شده ذیل، مرحله ی ثبت نام الکترونیکی را به دقت انجام داده و پس از دریافت شماره دانشجویی موقت از سامانه ثبت نام بلافاصله مدارک مورد نیاز اعلام شده در همین صفحه را از طریق پست سفارشی به آدرس ذیل ارسال نمایید:
کدپستی ۱۴۹۵۹۳۳۴۰۰
با قید مدارک پذیرفته شده کارشناسی پیوسته مهرماه ۱۴۰۲ و قید عنوان رشته تحصیلی بر روی پاکت پستی
لطفا قبض پست را نزد خود محفوظ نگه داريد.
لازم به ذکر است فرآیند ثبت نام قطعی و انتخاب واحد شما دانشجویان محترم پس از وصول مدارک انجام خواهد گرفت. موکدا آخرین مهلت وصول مدارک ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ میباشد.
دقت فرمایید امتحانات پایانترم این موسسه به صورت مجازی و بوسیله نرمافزار امن آزمون برگزار میگردد.
فرایند ثبتنام:
۱-مراحل ثبتنام الکترونیکی
* ابتدا به لينک faranlms.com وارد شوید؛ در این مرحله شما
* صفحه ورود کاربران (مطابق شکل زیر) را مشاهده خواهید کرد:
* حالا شماره داوطلبی خود در سازمان سنجش را در محل مربوطه درج نمایید.
* سپس کد ملی (ده رقمی و بدون فاصله ) خود را با دقت تمام در محل مربوطه درج نمایید.
* با رويت” من دانشجوی پذيرفته میباشم” کلمه “ورود” را کلیک نمایید.
* حالا وارد سامانه lms شده اید.
* سمت راست سامانه مطابق شکل زیر اسامی و عباراتی را مشاهده می کنید ،این اقدامات را انجام دهید :
سيستم جامع مديريت آموزش ⇐ واحد تعاريف ⇐ پذيرفته شدگان ⇐ تكميل ثبت نام پذيرفته شدگان
* در این مرحله ، صفحه مشخصات شما با عنوان تكميل اطلاعات دانشجوی پذيرفته شده نمايش داده میشود.
توجه : در اين مرحله نسبت به يادداشت شماره دانشجويی غير فعال مندرج در صفحه مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه داريد.
* اطلاعات مندرج بر روی اين صفحه، اطلاعاتی است كه شما هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام كرده و بر اساس آن پذيرفته شدهايد. لازم است موارد را بررسی و در صورت مغايرت و امكان ويرايش، آنها را اصلاح نماييد.
توجه : در اين مرحله به هيچ وجه تا قبل از بارگذاری مدارک الصاقی، كليد ثبت را نزنيد.
۳- سپس بر روی گزينه الصاق مدارک ( قسمت پايين صفحه ) كليک نموده و مدارک را به ترتيب زير بارگذاری (آپلود) نماييد:
نكته : حجم فايلهای اسكن شده میبايست حداكثر ۴۰۰ كيلوبايت، شفاف با فرمت “jpg” و يا “jpeg” باشد و مراقب باشيد معكوس و يا مورب نباشد. در مواردی مانند اسكن صفحات شناسنامه، همه صفحات در يک فايل آماده و در سامانه بارگذاری گردد.
مدارک الصاقی لازم جهت بارگذاری در سامانه :
بارگذاری تصويرعكس ۴*۳ تمام رخ
بارگذاری تصوير صفحه اول شناسنامه
بارگذاری تصوير كارت ملی و در صورت دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم پشت و رو (در يک فايل)
بارگذاری تصوير اصل مدرك دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح بند ۲
بارگذاری تصوير رنگی كارت خانواده معزز شهدا و جانبازان پشت و رو ( دريک فايل)
بارگذاری تصوير فيش پرداختی شهريه ( مطابق جدول درج شده در انتهای همین صفحه )
بارگذاری تصوير رسيد درخواست تاييديه تحصيلی (بارگذاری در فيلد فرم شماره يک )
بارگذاری فرم تعهد كسر مدرک
بارگذاری تصوير ريزنمرات مقاطع دانشگاهی در صورت دارا بودن
توجه : مجددا تاكيد می گردد، نسبت به يادداشت شماره دانشجويی غير فعال مندرج در صفحه مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه داريد.
توجه : در اين مرحله لازم است با كليک دكمه ثبت، به مرحله ثبت نام الكترونيكی خود خاتمه دهيد.
بعد از طی مرحله ثبت نام الكترونيكی و وصول مدارک پستی، اطلاعات شما توسط موسسه بررسی میشود و در صورت كامل و بدون نقص بودن مدارک و اطلاعاتی كه بارگذاری كردهايد، ثبت نام شما نهايی میگردد و در اين صورت شماره دانشجويی پذيرفته شده فعال خواهد شد و از این زمان دانشجو تلقی خواهید شد.
بديهی است ورود پذيرفته شده به سامانه آموزشی (faranlms.com) موسسه به عنوان دانشجو با نام كاربری و رمز عبور ( که همان شماره دانشجویی است ) از تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ امکانپذیر خواهد بود.
۲-ارسال پستی مدارک
(دقت فرمایید زمانی که مدارک شما دریافت شد و مورد تایید آموزش قرار گرفت ثبت نام شما نهایی شده و شماره دانشجویی دریافت مینمایید و وارد کلاسهای آموزشی میشوید)
مدارک مورد نیاز جهت ارسال از طریق پست :
۱- پرینت قبولی سنجش (دریافت از سایت سازمان سنجش)
۲- ارسال اصل مدرک تحصیلی (همان مدرک اعلام شده توسط داوطلب در زمان ثبت نام در سایت سازمان سنجش) که تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ باشد .
*نظام قدیم آموزش متوسطه
– اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره ی چهار یا شش ساله دبیرستان یا هنرستان با مهر و امضا
– گواهی تحصیلی سال ماقبل و ۲ سال ماقبل دیپلم با مهر و امضا
– اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم با قید معدل کتبی دیپلم با مهر و امضا
*نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی
– اصل مدرک یا گواهی پایان دوره ی پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی
– اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه با مهر و امضا
– اصل مدرک یا گواهی سال ماقبل دیپلم
– اصل کارنامه ی تحصیلی دیپلم متوسطه (ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی ) در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد
– اصل کارنامه ی تحصیلی دوره ی پیش دانشگاهی _( ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی و هنر ) از سال ۱۳۹۱
*نظام آموزشی جدید یا ۳-۳-۶
– اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه ( پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی )
– اصل کارنامه ی تحصیلی ۳ سال آخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم)
*در صورت دارا بودن مدرک کاردانی علاوه بر ارسال یکی از موارد فوق لازم است اصل مدرک و یا گواهی مدرک کاردانی به همراه ریزنمرات را با مابقی مدارک نیز ارسال نمایید.
۳- اقدام در خصوص درخواست تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی ( سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) به صورت مجزا و الکترونیکی در سامانه ” تاییدیه تحصیلی ” به آدرس http://emt.medu.ir که پس از کامل شدن فرآیند درخواست ، لازم است کد پیگیری هر ۲ مورد را دریافت نموده و این کدها را به صورت مکتوب با سایر مدارک ارسال نمایید.
الف : برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن ، نیازی به مراجعه ی حضوری به مدارس و منطق آموزش و پرورش محل تحصیل نمی باشد.
ب : فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن ، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه ، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید ، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.
۴- کپی برابر اصل دفترخانهای تمام صفحات شناسنامه
۵- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت ملی ( پشت و رو) (در صورت نداشتن كارت ملی هوشمند، تصوير كارت ملی قديمی (پشت و رو) به همراه رسيد تعويض كارت ملی)
۶- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( پشت و رو) برای واجدین سنی
لازم به ذکر است پذیرفتهشدگان ذکور مشمول میتوانند به یکی از روشهای زیر نسبت به درخواست معافیت تحصیلی خود از سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند:
* ارائه برگ قبولی و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس + ۱۰)
* مراجعه به سایت سازمان وظیفه به نشانی service.epolice.ir یا epolice.ir (کلیک کنید)
۷- تصوير كارت خانواده معزز شهدا و جانبازان ( الزاما تصوير رنگی پشت و رو )
۸- فرم ثبت نام ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
۹- فرم تكميل شده مقررات آموزشی ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
۱۰- فرم های دفترچه ثبتنام و دستور العمل سازمان سنجش آموزش كشور :
*فرم شماره ۱ دفترچه راهنمای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۲ (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
* فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در مرحله صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
* فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (فرم شماره ۱) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم اخذ تعهد برای پذیرفته شدگان دارای تناقص معدل کتبی نهایی دیپلمه های دوره نظری و معدل کل مربوط به دیپلمه های نظام قدیم،فنی و حرفه ای و کاردانش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (فرم شماره ۵) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم مغایرت عکس داوطلب با چهره عکس الصاق شده بر روی فرم اطلاعات قبولی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ (فرم شماره۶) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
*فرم مشخصات داوطلبان افغانستانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (فرم شماره ۱۶) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
نكته : پذيرفته شدگان اتباع خارجی لازم است يكی از مدارک اقامتی يا شناسايی معتبر ذيل را داشته باشند :
-كارت هويت معتبر ويژه اتباع خارجي
-گذرنامه ي معتبر ( با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
-دفترچه پناهندگي سياسي صادره از نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
-کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
-آخرين كارت آمايش معتبر بر اساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور
-“دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه” صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
تبصره : اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان ( به استثناء منطقه خجیر در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برای اتباع افغانی ) بلامانع می باشد.
۱۱- تصویر فيش واريزی شهریه (به حساب موسسه) مطابق با جدول شهريه (انتهای همین صفحه)
۱۲- شش قطعه عكس پرسنلی رنگی زمينه سفيد ۳*۴
۱۳- فرم تعهد كسر مدرک ( با درج تاريخ ،امضا و اثر انگشت پذيرفته شده ) (جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)
جدول شهریه ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته – ترم اول ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲