نحوه ثبتنام الکترونیکی (جهت مشاهده ویدئوی آموزشی ثبتنام کلیک نمایید)
و ارسال مدارک پذیرفتهشدگان مقطع کارشناسی پیوسته مهر ماه ۱۴۰۴-۱۴۰۳
با توجه به دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور
به منظور انجام دقیق و صحیح فرآیند ثبت نام الکترونیکی، ضروری است قبلا موارد ذیل را با دقت مطالعه نموده و نیز مدارک مورد نیاز را آماده تا در عملیات ثبتنام دچار وقفه نگردید.
بدیهی است از تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ لغایت ساعت ۲۴ روز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ ، مرحلهی ثبتنام الکترونیکی را انجام داده و در همان روز مدارک مورد نیاز اعلام شده را از طریق پست سفارشی به آدرس ذیل ارسال نمایید:
تهران- بزرگراه شهید خرازی- شهرک شهید باقری- خیابان پروفسور سمیعی- جنب دانشگاه پیام نور-موسسه آموزش عالی فاران مهردانش کدپستی ۱۴۹۵۹۳۳۴۰۰با قید مدارک پذیرفته شده ی کارشناسی پیوسته مهرماه ۱۴۰۳ رشته………. بر روی پاکت پستی لطفا قبض پست را نزد خود محفوظ نگه دارید.
ادامهی فرآیند ثبتنام و انتخاب واحد دانشجویان محترم پس از وصول مدارک انجام خواهد گرفت. موکدا آخرین مهلت وصول مدارک ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۳ میباشد.
لازم به ذکر است صرفا ثبتنام الکترونیکی و واریز شهریه، ثبت نام قطعی تلقی نمیشود بلکه پس از دریافت مدارک از طریق پست به صورت کامل، فرآیند ثبتنام تکمیل میگردد و بعد از این مرحله، فرد پذیرفته شده، دانشجو تلقی میگردد.
بدیهی است مسئولیت هرگونه مغایرت در اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور با مدارک ارسال شده به عهده پذیرفته شده میباشد.
مدارک مورد نیاز جهت ارسال از طریق پست:
۱-پرینت قبولی سنجش (استخراج از سایت سازمان سنجش)
۲-ارسال اصل مدرک تحصیلی (همان مدرک اعلام شده توسط داوطلب در زمان ثبتنام در سایت سازمان سنجش) که تاریخ فارغالتحصیلی حداکثر ۱۴۰۳/۰۶/۳۱باشد .
*نظام قدیم آموزش متوسطه
- اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دورهی چهار یا شش ساله دبیرستان یا هنرستان با مهر و امضا
- گواهی تحصیلی سال ماقبل و ۲ سال ماقبل دیپلم با مهر و امضا
- اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم با قید معدل کتبی دیپلم با مهر و امضا
*نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی
- اصل مدرک یا گواهی پایان دورهی پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی
- اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه با مهر و امضا
- اصل مدرک یا گواهی سال ماقبل دیپلم
- اصل کارنامهی تحصیلی دیپلم متوسطه (ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی ) در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد
- اصل کارنامه ی تحصیلی دورهی پیش دانشگاهی _( ریاضی فیزیک-علوم تجربی-علوم انسانی-علوم و معارف اسلامی و هنر ) از سال ۱۳۹۱
*نظام آموزشی جدید یا ۳-۳-۶
- اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه ( پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی )
- اصل کارنامه ی تحصیلی ۳ سال آخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم)
*در صورت دارا بودن مدرک کاردانی علاوه بر ارسال یکی از موارد فوق لازم است اصل مدرک و یا گواهی مدرک کاردانی به همراه ریزنمرات را با مابقی مدارک نیز ارسال نمایید.
۳-اقدام در خصوص درخواست تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی ( سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) به صورت مجزا و الکترونیکی در سامانه ” تاییدیه تحصیلی ” به آدرس http://emt.medu.ir که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، لازم است کد پیگیری هر ۲ مورد را دریافت نموده و این کدها را به صورت مکتوب با سایر مدارک ارسال نمایید.
الف : برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعهی حضوری به مدارس و منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل نمیباشد.
ب : فارغالتحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبتنام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام میشود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.
۴- کپی برابر اصل دفترخانهای تمام صفحات شناسنامه
۵- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت ملی ( پشت و رو)
در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند،تصویر کارت ملی قدیمی ( پشت و رو) به همراه رسید تعویض کارت ملی
۶- کپی برابر اصل دفترخانهای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم (پشت و رو) برای واجدین سنی
لازم به ذکر است پذیرفته شدگان ذکور مشمول می توانند به یکی از روشهای زیر نسبت به درخواست معافیت تحصیلی خود از سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند :
*ارائه برگ قبولی و پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +۱۰)
*مراجعه به سایت سازمان وظیفه به نشانی service.epolice.ir یا epolice.ir
۷- تصویر کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان ( الزاما تصویر رنگی پشت و رو )
۸-فرم ثبتنام ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) کلیک نمایید.
۹-فرم تکمیل شدهی مقررات آموزشی ( با درج تاریخ، امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) کلیک نمایید.
۱۰-فرم های دفترچه ثبت نام و دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور :
* فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (فرم شماره ۱) کلیک نمایید.
*فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفته شدگان سهمیه منطقه ۱، رزمندگان و ایثارگران(فرم شماره ۲)کلیک نمایید.
*فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی(به غیر از رشته های گروه آموزش پزشکی) سهمیه های مناطق ۲ و۳(فرم شماره ۳)کلیک نمایید.
*فرم اخذ تعهد برای پذیرفته شدگانی که تناقض معدل کتبی نهایی دارند (فرم شماره ۵)کلیک نمایید.
*فرم مغایرت عکس داوطلب با چهره عکس الصاق شده بر روی فرم اطلاعات قبولی (فرم شماره۶)کلیک نمایید.
*فرم اخذ تعهد از دارندگان مدرک کاردانی“داوطلبان مرد”پذیرفته شده در رشته های تحصیلی مربوط در گروه ذیربط (فرم شماره ۸)کلیک نمایید.
*فرم مشخصات داوطلبان افغانستانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (فرم شماره ۱۶)کلیک نمایید.
* گواهی تایید برای داوطلبانی که در زمان وقوع بلایای طبیعی، آسیب جانی و مالی دیده اند،(فرم شماره ۱۸)کلیک نمایید.
*تعهدنامه به کمیته انضباطی(فرم شماره ۱۹)کلیک نمایید.
نکته: پذیرفتهشدگان اتباع خارجی لازم است یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر ذیل را داشته باشند:
-گذرنامهی دارای حداقل ۶ ماه مجوز اقامت
-دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
-کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
-آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
۱۱-فیش واریزی با توجه به جدول شهریه
۱۲-شش قطعه عکس پرسنلی رنگی زمینه سفید ۳*۴
۱۳-فرم تعهد کسر مدرک ( با درج تاریخ ،امضا و اثر انگشت پذیرفته شده ) کلیک نمایید
مراحل ثبتنام الکترونیکی:
*ابتدا به لینک faranlms.com وارد شوید.
*صفحه ورود کاربران (مطابق شکل زیر) را مشاهده مینمایید.
*شماره پرونده (شماره داوطلبی) خود در سازمان سنجش را در محل مربوطه (شماره داوطلبی) درج نمایید.
*سپس کد ملی (ده رقمی و بدون فاصله ) خود را با دقت تمام در محل مربوطه درج نمایید.
* با رویت“√من دانشجوی پذیرفته می باشم” کلمه “ورود” را کلیک نمایید.
*حالا وارد سامانه lms شدهاید.
*سمت راست سامانه مطابق شکل زیر اسامی و عباراتی را مشاهده می کنید ،این اقدامات را انجام دهید :
الف-سیستم جامع مدیریت را باز کنید.
ب-واحد تعاریف را مشاهده می کنید.
ج-“پذیرفته شدگان” را باز کنید.
د-عبارت ” تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان” مشاهده می شود.
*در این مرحله ، صفحه ی مشخصات شما با عنوان تکمیل اطلاعات دانشجوی پذیرفته شده نمایش داده می شود.
توجه : در این مرحله نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیر فعال مندرج در صفحه ی مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.
* اطلاعات مندرج بر روی این صفحه ، اطلاعاتی است که شما هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام کرده و بر اساس آن پذیرفته شده اید.لازم است موارد را بررسی و در صورت مغایرت و امکان ویرایش ،آنها را اصلاح نمایید.
توجه : در این مرحله به هیچ وجه تا قبل از بارگذاری مدارک الصاقی، کلید ثبت را نزنید.
*سپس بر روی گزینه ی الصاق مدارک ( قسمت پایین صفحه ) کلیک نموده و مدارک را به ترتیب زیر بارگذاری (آپلود) نمایید.
نکته : حجم فایل های اسکن شده می بایست حداکثر ۴۰۰ کیلوبایت ،شفاف با فرم “jpg” و یا “jpeg” باشد و مراقب باشید معکوس و یا مورب نباشد. مواردی مانند اسکن صفحات شناسنامه ، همه ی صفحات در یک فایل آماده و در سامانه بارگذاری گردد.
مدارک الصاقی :
بارگذاری تصویرعکس ۴*۳ تمام رخ
بارگذاری تصویر صفحه اول شناسنامه
بارگذاری تصویر کارت ملی و درصورت دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم پشت و رو (در یک فایل)
بارگذاری تصویر اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح بند ۲
بارگذاری تصویر رنگی کارت خانواده معزز شهدا و جانبازان پشت و رو ( دریک فایل)
بارگذاری تصویر فیش پرداختی شهریه
بارگذاری تصویر رسید درخواست تاییدیه ی تحصیلی (بارگذاری در فیلد فرم شماره یک )
بارگذاری فرم تعهد کسر مدرک
توجه : مجددا تاکید می گردد، نسبت به یادداشت شماره دانشجویی غیرفعال مندرج در صفحهی مشخصات اقدام نموده و آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.
توجه: در این مرحله لازم است با کلیک دکمهی ثبت، به مرحلهی ثبتنام الکترونیکی خود خاتمه دهید.
بعد از طی مرحلهی ثبتنام الکترونیکی،اطلاعات شما توسط موسسه بررسی میشود و در صورت کامل و بدون نقص بودن مدارک و اطلاعاتی که بارگذاری کردهاید، ثبتنام الکترونیکی شما نهایی میگردد و در این صورت شماره دانشجویی پذیرفته شده فعال خواهد شد.
بدیهی است ورود پذیرفته شده به سامانه آموزشی موسسه به عنوان دانشجو با نام کاربری و رمز عبور ( که همان شماره دانشجویی است ) و همچنین حذف √من دانشجوی پذیرفته شده می باشم از تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ امکان پذیر خواهد بود.
جدول شهریه ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته – ترم اول ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
شماره کارت بانک ملت متعلق به موسسه آموزش عالی فاران مهر دانش: ۶۱۰۴۳۳۷۴۶۰۱۱۴۳۳۱
شماره حساب جام بانک ملت متعلق به موسسه آموزش عالی فاران مهر دانش: ۸۷۲۶۷۹۴۸۸۳
شماره شبای حساب بانک ملت موسسه آموزش عالی فاران مهردانش
IR670120000000008726794883